Jouw resultaat
Na afloop van de opleiding:
- Krijg je meer gedaan! Je deelt je tijd efficiënter in met o.a. methodieken als LEAN;
- Heb je inzicht in operationeel management en kun je dit ook toepassen;
- Kun je organisatorisch inspelen op ontwikkelingen in de fysiotherapie;
- Begrijp je wet en regelgeving (o.a. AVG) beter en kun je die ook toepassen;
- Heb je meer kennis van het beleid en de contractering van zorgverzekeraars;
- Heb je handvatten voor in- & externe communicatie (incl. social media & website);
- Heb je inzicht in en handvatten om jouw energie te managen;
- Creëer je een gastvrije praktijk voor bezoekers en patiënten;
- Heb je een netwerk van andere (gelijkgestemde) officemanagers.
Programma office management
Inhoud
Dag 1: Persoonlijke leerweg, missie, visie en strategie + Marketing en communicatie
Dag 2: Gastvrijheid en gesprekstechnieken + Privacy
Dag 3: LEAN + Contractering en ontwikkelingen in fysioland
Dag 4: Workshop Timemanagement + Kwaliteitssysteem
Dag 5: Workshop Energiek aan het werk + Eindopdracht
Elke lesdag van 15:00-20:00 uur
Aanpak opleiding office management
Officemanagement in een fysiotherapiepraktijk is topsport. Je houdt allerlei ballen in de lucht; van administratie tot agendaplanning en van facilitaire zaken tot communicatie. En vaak ben je als praktijkondersteuner niet echt opgeleid voor officemanagement. Wat als jij je werk beter en slimmer kan doen? Dan komt dat niet alleen het rendement van de praktijk, maar ook je werkplezier ten goede!
In de opleiding Office Management staat jouw persoonlijke ontwikkeling en jouw praktijksituatie voorop. Onze aanpak is interactief en praktisch. De groep bestaat uit ongeveer 12 deelnemers. Zodat we genoeg persoonlijke aandacht kunnen geven, maar ook van elkaar kunnen leren. Er is voldoende ruimte om in te gaan op persoonlijke vragen en wensen.
Certificaat
Na afloop van de opleiding wordt aan de deelnemers een certificaat uitgereikt. Er vindt geen toetsing plaats.
Inhoud
Tijdens de opleiding ‘Office Management’ ga je interactief aan de slag met:
- Ontwikkelingen in de fysiotherapie en hoe jij hier als officemanager op in kunt spelen;
- Operationeel management;
- Marketing en waarom het van belang is dat jij hiervan op de hoogte bent als officemanager;
- Actuele wet- en regelgeving, zoals de veelbesproken privacywetgeving;
- Gastvrijheid in jouw praktijk;
- Persoonlijke effectiviteit en groei;
- Social media en websitebeheer;
- De LEAN methode, om efficiënter te werken.
Daarnaast worden er verschillende workshops gegeven door gastdocenten, o.a.:
- Energiek aan het werk;
- Timemanagement.
Andere onderwerpen die aan bod komen zijn: agendabeheer, contractbeheer, outlook-tips, het stellen van doelen binnen je werk en gesprekstechnieken.
Data & locaties
Lesdagen
De opleiding bestaat uit 5 lesdagen die worden gehouden in regio 's-Hertogenbosch:
Elke lesdag van 15:00-20:00 uur