Jouw resultaat
Na afloop van de opleiding:
- Weet je alles over de basishouding van waaruit je cliënten benadert;
- Kun je de gesprekstechnieken van Motivational Interviewing doelgericht inzetten tijdens je contacten;
- Weet je op een reflectieve manier te luisteren, waardoor je ontdekt wat de motivatie en de belemmeringen van de cliënt zijn en je hierop verder kunt bouwen;
- Vind je manieren om aan te sluiten bij waar je cliënt zit in het veranderproces, waardoor je echt vorderingen kunt maken tijdens je contactmomenten;
- Weet je hoe je weerstand ombuigt naar waardevolle signalen die jou en je cliënt verder helpen.
Programma motiverende gespreksvoering
In jouw praktijk gaan werken met Motiverende Gespreksvoering begint met het volgen van een driedaagse training. Je leert hoe motivatie en gedragsverandering werkt en hoe je met Motivational Interviewing de eigen motivatie van een cliënt naar boven haalt en kunt versterken.
Aanpak cursus motiverende gespreksvoering
Het is jouw streven om met je cliënt oplossingen te vinden die hem of haar duurzaam uit de problemen helpen. Dit vraagt bijna altijd om een gedragsverandering van je cliënt. En nog belangrijker: het volhouden ervan. Niet al jouw cliënten zijn hiervoor te motiveren, ondanks alle energie en moeite die je erin steekt. Hoe kun je ervoor zorgen dat je cliënten wel ‘in beweging’ komen en je adviezen daadwerkelijk gaan opvolgen?Â
Motiverende gespreksvoering biedt jou de handvatten om cliënten te motiveren om werkelijk aan de slag te gaan met wat je hen adviseert. Want een tip of advies heb je zo gegeven; het gaat erom dat een cliënt, jong of oud het ook werkelijk doet.
Door effectief communiceren met de cliënt kun jij de sleutel tot verandering leren ‘omdraaien’. Hij of zij zal dan meer openstaan voor jouw expertise en zelf de juiste keuzes maken. Zo kun je de zelfwerkzaamheid en betrokkenheid van je cliënten op een natuurlijke en liefdevolle manier beïnvloeden.
Data & locaties
Op aanvraag
Locatie: trainingsruimte bij 'De Roudonck', De Ruiting 3, 5296 KE Esch